2016 NR. 3 HEADER

zondag 10 augustus 2014

Lavendeltasje

Op verschillende plekken in ons huis vindt je van deze lavendeltasje en kussentjes. Dat ruikt zo heerlijk, echt zomers.

Deze heb ik van de week gemaakt van een stukje mangeldoek dat ik nog in mijn lapjesbak had. Je kunt er natuurlijk elk stofje voor gebruiken dat je wilt,  handig om je restjes stof te verwerken.
Uit de winkel een vintage kantapplicatie gepakt. Ja, dat is weer een voordeel als je een winkel aan huis hebt, dat is één grote voorraadkamer! Een stukje band uit mijn eigen voorraad met rode bandjes en hup aan de slag.

De maat van het tasje heb ik aangepast aan het stukje mangeldoek, groter was het niet. Bandje er op genaaid en de kant applicatie heb ik met de hand vastgezet. Rondom met kleine rijgsteekjes precies door de gaatjes, dan krijg je al een heel leuk effect. In het midden had ik eerst ook rijgsteekjes gemaakt maar dat vond ik te rommelig. Uitgehaald en in elk gaatje een knoopjessteekje gemaakt. Dat stond wel heel leuk.

Voor en achterkant aan elkaar genaaid met een stukje touw als hengsel. Het is natuurlijk geen echt tasje want de bovenkant heb ik ook dichtgenaaid, maar het ziet er wel een beetje  uit als een tasje. Weer eens iets anders als een kussentje.

At several places in our house you can find lavender cushions. This week I made this one.
A piece of striped old fabric, a piece of ribbon and one of the vintage lace applications from our shop.
Not much work but with a nice result!




 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 
Marijke

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk tasje is het geworden. Het lijkt me heerlijk om zo'n grote voorraad binnen handbereik te hebben ;-)
    Mooi dat rood dat terugkomt in het stukje kant.
    Het stukje kast dat te zien is op de eerste foto ziet er prachtig uit, is dat bij jou thuis of in de winkel?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is in de winkel Marjan, daar hangt hij voorlopig even.
      Gr. Marijke

      Verwijderen
  2. Erg lief vind het met het rode bandje en randje ook veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Marijke dit lavendeltasje.
    'kHou wel van de eenvoudige werkjes en borduurmotieven.
    gezellige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely! I have to do one today:-))
    Gudrun/Sweden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That is so lovely! I love the colors! :)
    Greetings from Finland!
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, het is in feite heel simpel maar het resultaat is geweldig 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig tasje Marijke.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk en wat je zegt, weer eens iets anders, een tasje als lavendelzakje, echt top!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi tasje, het lijkt me heerlijk zo'n fijne geur in huis op zo'n fraaie manier te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen