2016 NR. 3 HEADER

zaterdag 2 augustus 2014

De laatste steekjes

De laatste steekjes zijn gemaakt van mijn eerste randjeslap. Ik heb gekozen voor een lengte van 1.50 meter, dat vind ik prettiger dan zo'n hele lange lap. Omdat ik er zelf veel randjes, motiefjes etc. bijgemaakt heb is hij nu helemaal vol.

Ik ga de lap voeren met een bijpassend stofje, lintjes boven- en onderaan en dan maak ik er een mooie dikke rol van zodat je ook nog wat van het borduurwerk kunt zien.

The final stitches are made from my first "randjeslap". I choose a length of 1.50 meter, wich I found more comfortable than a longer one. Because I added a lot of borders and motifs to the original design the 1.50 meter is completely full.

The back side gets a lining of a matching fabric. It will be a role with two ribbons to close it.

 
De laatste steekjes. "Souvenir" vond ik er goed bij passen.
The last stitches. I really like the "Souvenir".
 
 
Ik ben er weer druk bezig met randjeslap nr. 2
I am already working on nr. 2
 
Een volgende keer meer daarover
More next time
 
Marijke

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie borduurwerkjes hebben we vandaag in jullie winkel gezien, we hebben een heerlijke middag gehad. Hartelijk dank voor jullie vriendelijke ontvangst en inspiratie! Ook namens de vriendin.
    Groeten, Janneke. Op fb: Janneke Boer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi 'slot' van de rol Marijke.
    Eigenlijk zonde om de lap op een rol te laten zitten, dan zie je maar zo weinig van al die mooie randjes en motiefjes.... maar alles aan de muur hangen is ook niet altijd een optie hé ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, ik vind het een pronkstuk,
    Groetjes Gerrir.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Práchig Marijke, maar vind je het niet jammer om hem op te rollen, je ziet dan zo weinig van al dat moois? Aan de andere kant ziet het er wel gezellig uit.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, je hebt hem af, leuk met " Souvenir" erop.
    Zelf heb ik ook een grote klos om de lap erop te rollen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superprachtig geworden Marijke, zonde om hem op te rollen want dan ga je er niet zo heel veel meer van kunnen zien. En al met nr. 2 bezig, toe maar, je borduurplezier kan niet op!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. c est magnifique bravo vous avez superbement travaillé a bientot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig, mooie kleuren en randen. Kun je mij ook vertellen waar ik de klavertjes vier kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen