2016 NR. 3 HEADER

zondag 31 augustus 2014


Afgelopen dagen eens uitgebreid in mijn dozen met stofjes zitten wroeten. Al jaren spaar ik rode en blauwe stofjes en als ik ergens kom en ik zie een leuk lapje dan koop ik het, voor mijn “verzameling”.

Regelmatig kijk ik in de doos met rode en blauwe lapjes. De stofjes door je handen laten gaan en mooie stapeltjes maken, daar geniet ik al van. Een vreemde afwijking? Nou ik weet dat ik niet de enige ben hoor!

Deze keer lapjes uitgezocht voor dit kussentje. Het mooie kleine borduurwerkje, geborduurd op 22-draads katoen is slechts 3x3 cm en de vierkante stukjes stof zijn 4x4 cm.

De lapjes heb ik met de hand aan elkaar genaaid, eerst 3 rijtjes van 3 lapjes en daarna de rijtjes aan elkaar gezet. Hoewel ik een prachtige naaimachine heb doe ik toch veel met de hand, altijd al gedaan.

Het kussentje is gevuld met lavendel, maar dat hoeft natuurlijk niet. Gewoon vulmiddel is ook prima.

Zo krijg je een schattig kussentje van 12x12 cm!
   
 
Eerst de stofjes uitzoeken
 
 
 
Zo ga ik ze aan elkaar naaien 
 
 
 
Weer een kussentje voor mijn verzameling!
 
Marijke
 
 

17 opmerkingen:

  1. Wat een schattig kussentje Marijke en dat van die stapeltjes maken herken ik helemaal, whaha, ik noem het altijd "mijn stofjes aaien" en ik maak dan stapeltjes met mooie kleurtjes bij elkaar..pfff..lachen om dit te lezen bij jou. Het kussentje vind ik een heel leuk idee, dank je voor de inspiratie...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een leukerd!

    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precioso alfiletero !!!!!!! me gusta ,besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is heel leuk geworden en ik heb weer inspiratie opgedaan!
    Bedankt.

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief "Frans " kussentje .

    Gr Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijke wat een mooi kussen is dat. Prachtig.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow ow , wat mooi , heb je dat echt helemaal met de hand gedaan ??
    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So lovely and thanks for the freebie.
    Hugs Gudrun

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful work!
    Congrats!
    Emőke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik noem hett ook " even lapjes aaien". Zo kun je lekker een beetje brainstormen over nieuwe dingen. Soms zie je dan combinaties naast elkaar liggen, die je van te voren nooit had bedacht.. Dat zijn de mooiste! Dit is een beeldig kussentje geworden. Lekker om er mee aan het werk te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk speldenkussen.
    Mooi borduurtje ook.

    BeantwoordenVerwijderen