2016 NR. 3 HEADER

maandag 23 juli 2012

Bijpraten

Even bijpraten over mijn laatste borduurwerkje en andere vacantie-activiteiten. Ik had jullie al verteld dat ik met een nieuw werkje bezig was. Nu kocht ik afgelopen zondag op de brocante markt een klein oud kleedje met een mooi open randje er in. Het borduurwerkje was af en ik wist eigenlijk niet wat ik er van zou maken. Laat het nou precies in het midden van het kleedje passen! Dus hup aan de slag.
Kijk maar eens even mee.

Just a quick update of my latest embroidery. I already told you that I had started a new project. Last Sunday I bought at the flea market a little old cloth with a beautiful edge. I did not know what I should do with my embroidery, but it fit perfectly in the the middel of the cloth. Take a look.





De patroontjes heb ik uit dit prachtige boek gehaald,
dat we in de winkel verkopen.
I found the motifs in this wonderful book,
which is for sale in our shop.


Op deze brocante vond ik nog meer leuke dingen
I found this also on the flea market

Twee theedoeken met aan elke kant deze mooie rand
Two tea towels with an embroidered edge in red and blue






Twee kleine miniatuur theekopjes van een kinder serviesje
Two miniature teacups from a childrens tableware

Beschilderd met de hand
Hand painted

Schaartje van 4 cm lang en een oud garenklosje
Scissor from 4 cm heigth and an old bobbin


Prachtig kinderboekje
Wonderful children's book






Een grote blauwe kom van een lampetstel
A beautiful bowl with blue tulips 









En dit moois vond ik allemaal op deze brocante
I found all those beautiful things on this flea market


Waar ook de inwendige mens niet werd vergeten
There is allways something to eat and drink





Op de terugweg kwam ik langs een huis met deze mooie hortensia's
On the way back I passed a house with these beautiful hydrangeas



We hebben een paar fantastische dagen gehad bij mijn broer en schoonzusje
die in de Auvergne in Frankrijk wonen
We have had a few wonderful days with my brother and sister in law
who live in the Auvergne in France

Zij wonen in dit heerlijke huis
They live in this wonderful house

met kippen
with chickens

Deze oude boeren kar past er perfect bij
This old farm wagon fits perfectly into the environment

Toen we aankwamen kreeg ik van mijn broer een kadootje
My brother gave me this as a welcome gift

Deze gaat als decoratie in onze winkel
This one is for decoration in our shop



Zo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
Morgenochtend gaan we richting Nederland, hopelijk rijden
we woensdag middag heelhuids Huizen weer binnen.

Now you are fully informed.
Tomorrow morning we leave for the Netherlands, where
we hope to arrive safely wednesday afternoon

15 opmerkingen:

  1. El bordado es precios y las imágenes divinas.
    besos,,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende buit, vooral die mooie waskom! Je borduurtje past er perfect en wat een lief cadeau heb je gekregen!
    Goede thuisreis,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk de twee gecombineerde handwerkjes!
    En ooo wat een prachtige waskom!
    Goede reis naar huis,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je mooie spullen gekocht!! Die markten in Frankrijk zijn toch geweldig. Wat woont je familie daar gezellig zeg, ik wil onmiddellijk verhuizen hoor.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The illustrations in the children's book are just gorgeous!
    Best wished from Scotland.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely pictures!
    Have a nice trip.
    Summergreetings from Sweden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O,wow wat een prachtige vondsten allemaal vooral dat boekje en die lampetschaal. En wat een mooi huis dan waan je je elke dag op vakantie denk ik, super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie spullen heb je gevonden. Ik ben helemaal weg van de mooie blauwe waskom: prachtige sierlijke bloemen staan daar op!Je borduurwerkje doet het ook prima op het kleedje. Mooie motieven staan er in dat boek. Ik moet toch maar eens richting Huizen, geloof ik....
    Ik wens je een goede reis naar huis toe.
    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marijke, wat heb je een leuke spulletjes gekocht en wat heb je een leuk kado gekregen,
    Allemaal veels te leuk!!!!!!!!
    Goede reis naar huis en WELKOM thuis. Ik heb je gemist in de winkel.
    Lieve groetjes,
    Maria M.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marijke,

    Wat een mooi naaimachientje weer een voor je verzameling nog even en dan kan ik je nieuwe spullen bewonderen .

    gr Sonja.
    (hoe gaat het met Pippa)?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marijke wat een leuk borduurtje heb jij gemaakt en ook de oplossing voor het verwerken is top.
    En wat heb jij toch een goede neus om al die mooi schatten te vinden op de brocante markten.
    Nu is het luien leventje weer gedaan en kan jij jullie winkeltje weer helmaal oppimpen met de mooie spulletjes.
    Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop dat jullie weer veilig terug,zijn. Wat neb je een mooie spullen gevonden, dat oude klosje is echt super. Wat geweldig dat je broer zo'n bijzonder kleine naaimachine voor je had, echt geweldig. Geniet maar fijn na van je vakantie.

    Liefs,
    Linda
    (www.lindagboek.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk blogje heb je geschreven. Ik heb dat boek met borduurtjes zelf ook en ohhh alles wil ik er wel uit borduren. Heb al 2 werkjes af en voor 2 heb ik het garen en linnen al klaar liggen. En ohhhh dat Franse boekje, nou als je dat ooit kwijt wil. Ik ben gek op dingen waar mijn naam op staat.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig borduurwerkje,en mooie spullen gevonden op de brocante markt.En een prachtig borduur blog.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Marijke, wat een prachtige vondsten. Heerlijk om naar te kijken. Geniet ervan. groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen